18.10.07

Dope sneakers die geen Nikes zijn.


We love the shoes, we can’t stand the hype. Van een uitzonderlijke ‘Wajoo’ of ‘Saaaang’ als je een meisje op leuke sneakers zag lopen naar een ‘Nee niet nog één he’ voor de zoveelste chick die 130 euro teveel bij Patta heeft neergelegd. En nu Nike snapt dat al die regenboog-fruitykleuren keihard verkopen als je ze ook bij Footlocker neerlegt is er niet veel meer aan. Vans zijn leuk maar ik zie geen flye vernieuwingen. Meer varianten op patroontjes die ik al eerder heb gezien, op een schoen die ik al veel eerder heb gezien. Tijd voor iets nieuws, fris en anders dus. Je hoeft er alleen maar open voor te staan.


Creative Recreation
Dope sneakers die heel klassiek, soms wild, maar nergens over the top zijn. Sommige modelletjes staan niet eens gek op de golfclub of in de jachthaven. Karmaloop heeft ze en anders moet je even verder zoeken.


Visvims
Visvims, damnit. Al jaren wil ik een paar Visvims maar al jaren heb ik niet echt Visvim-geld. Ach ja, komt wel een keer. Grandism verkoopt ze en anders moet je is een retourtje Tokyo boeken.


MHI by Maharishi
Klassiek, rustig, stijlvol, straat. Zoals we van Maharishi gewend zijn dus. Karmaloop heeft ze trouwens, ze zijn wel een tikkeltje aan de prijzige kant. Doen me wel denken aan die dingen die Monobrows dropte.


Keep
Eigenlijk een vrouwensneaker maar als jij niks zegt zeg ik ook niks ok? Die bootschoenenlook doet het goed right? Ze verkopen ze op Freshcotton voor niet al teveel mandarijnen.


Jack Purcell’s
Jack Purcell’s zijn gewoon All Stars en doen het al jaren mad goed in Azië. De Europeaantjes schijnen maar niet aan de rare neus te kunnen wennen. En dat is jammer want ik vind hem best dope. Die haal je wel voor cheap op eBay trouwens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.