28.8.08

VHS Club: Rockers



The best reggae movie ever: Rockers was originally to be a documentary but blossomed into a full-length feature showing the reggae culture at its peak.

In this film, the culture, characters and mannerisms are authentic. The main rocker Leroy "Horsemouth" Wallace, for example, is shown living with his actual wife and kids and in his own home.


Deze film is sick. Rockers is trouwens gewoon een synoniem voor reggaeheads. De film is 30 jaar oud en geeft een hele diepe kijk in de wereld van Horsemouth, een drummer die ergens op Jamaica zijn dagelijkse routine doet.

Hoewel er een script is spelen alle karakters zichzelf. Een uniek kijkje in de wereld van de reggae- en Rastafaricultuur dus. Heads doen alles een beetje op hun eigen maniertje, op hun eigen tempo. Beetje hustlin, beetje muziek maken, beetje the system fighten en de styling is tof. Het rare loopje, de omgangsvormen (vooral met dem gals) en die taal zijn prachtig:



En yeah dit is ook die film waar dat NY'se labeltje naar vernoemd is.

Downloaden, kijken, views sharen in de comments:

Rockers (1978) (bittorrent)

6 opmerkingen:

  1. eens kijken hoeveel haat ik krijg als ik zeg dat ik reggae echt niet kan aanhoren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha dat kan ik luister ook niet naar reggae maar die hele cultuur en stroming is daarom niet minder fascinerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja man
    me reggae/dancehall lover
    was uiteraard al bekend met deze film
    die hoofdrol speler is zo droogg !! haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Horsemouth, ja goed gekozen haha.

    Die link doet het wel weer skater die site was even down geloof ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. classic! voor alle reggae/dancehall lovers check ook mijn blog: dutchreggae.blogspot.com
    bless

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.