29.4.09

Bloggin 101: Blend failed met Reebok Koninginnedag campagne

Picture3-1.png picture by Swurdin

Een fysiek boekje een online variant geven is niet zo makkelijk. De content van het blad één op één pluggen is geen optie en - kom je al met orginele content - dan moet je sterk komen, er zijn namelijk 1000en blogs en nieuwssites waar je tegenop moet boksen. De juiste invalshoek en een berg aan certified content is belangrijk en niet iets waar je maar even een stagiair op inzet.

Waar sommige Amerikaanse bladen het in mijn ogen perfect hebben opgepikt (Fader, Complex) wil het in Nederland nog niet helemaal lukken. Over CODE later meer maar laten we ons even op Blend focussen. Hun blog en online activiteiten zijn namelijk behoorlijk kansloos. Eventjes illusteren aan de hand van een recente campagne die ze voor Reebok deden:



Het filmpje, 'de viral' is op dit moment (de dag voor Konninginedag) 671 keer bekeken. Trek daar de vaste en niet zo vaste medewerkers van Blend keer een aantal, hun papa's en mama's en de mensen van Reebok vanaf en dat is bizar weinig. Via het blog van Blend is hij slechts 90 keer bekeken. Even kort door de bocht: Als elke vaste bezoeker van de website via de blogpost of één van de twee banners die op elke pagina staat op het filmpje is gekomen betekent dit dat de Blend site maximaal door 90 mensen gelezen wordt. Ik kan me niet voorstellen dat deze campagne voor Reebok rendabel is.

De voorlopers willen bereiken is één ding. Veel geld uittrekken voor een campagne, een schoen uitbrengen en een filmpje maken waar niemand echt op zit te wachten is wat anders. Ik ken dan wel betere manieren om je geld te verpatsen *HINT*.

Let me Twitter dat.

12 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en ze hebben die schoen nu al afgeprijsd in hun shop. oké, maar tien euro's maar toch. verkeerde aanpak inderdaad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rory, pas dit even aan: 'Waar sommige Amerikaanse bladen het in mijn ogen perfect hebben opgepikt (Fader, Complex) wil het in Nederland nog helemaal lukken.'

    BeantwoordenVerwijderen
  4. krijg je met kapot lelijke schoenen en gejatte acties: http://iwillnotdrawasiamtold.blogspot.com/2007/04/bezet.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmm, natuurlijk heb je gelijk, al had ik het graag iets meer onderbouwd gezien.
    Eventueel mailen met die guys over de motivatie geeft altijd wat meer diepgang.
    Voelt nu teveel als "bashen om het bashen".

    Toevallig gister over dit onderwerp (de moeilijke doorvertaling van print naar web), een must-read!:
    http://www.shirky.com/weblog/2009/03/newspapers-and-thinking-the-unthinkable/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beetje raar dat je het bashen noemt. Ik trek alleen een conclusie door wat feiten op te noemen. Naar welke motivatie ben jij benieuwd dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als het alleen 'Bezet' was geweest had ik het al beter gevonden. Tevens mag het filmpje wat mij betreft niet eens een viral genoemd worden. Het is een filmpje waarin de actie gefilmd is. Wat betreft die views vanaf de Blend site had ik dit niet anders verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fak dat sommige partijen in staat zijn om merken van dit kaliber te piepelen, wat een toys zeg. Hoe dwing je zo'n positie ingodsnaam af?

    En dit is toch geen bashen flapdrol, dit is het merk Rory positioneren. Play or git played!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ok ok, bashen is misschien niet het juiste woord.
    Ik ben wel benieuwd hoe deze guys van Blend het voor zichzelf goedpraten, jij niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Quote van de Blend shop:

    " The shoes are falling big!!"

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hmmm bij ons zijn deze schoenen al een tijd uitverkocht! Ik zou de schoenen dus zeker geen commerciële mislukking willen noemen. Mooi is anders, maargoed.. ik ga koninginnenacht vieren.. doaaggg!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.