8.2.09

Q&A - Mike Mago

mikemago.jpg picture by Swurdin

De man met de muts, één van de drie musketeers achter de decks bij Boemklatsch en die papi waarmee ik elke maand BANGERS in elkaar draai: Mike Mago.

Boemklatsch ging best wel goed in de 2008. Nog grote plannen voor de 2009?

Het ging inderdaad lekker los in 2008. We hebben toen echt hard genoten van alle festivals en hopen dat in 2009 weer net zo te doen. Naast onze act en het organiseren van parties willen we ons richten op het Boemklatsch label. We hebben nu, naast theFringe, een aantal hele dope producers die gaan releasen op BMKLTSCH RCRDS zoals Mightyfools en Dem Slackers. Daarnaast zijn we bezig met een aantal gigs buiten NL.

De video van Bonafied is best tof geworden. Hoe is die track eigenlijk tot stand gekomen? Lijkt me niet dat Atactic een zangcarrière voor ogen had..

Thanks! Sja, we hadden de beat al een tijdje liggen en ik had gevraagd aan Atactic om zijn vocale krachten te gebruiken. Hij kwam met een zang melodietje en een opzet voor een tekst. We hebben toen samen in de studio met de tekst en melodie lopen kloten, maar daar kwam aanvankelijk weinig uit. Toen besloten we dat het het beste was als Atactic gewoon los zou gaan in de studio en voluit zou gaan zingen. Die take was meteen goed.

Ben je thuis ook altijd zo actief met blikken velgekleurde verf?

Nou, ik ben toevallig nu mijn keuken aan het verven haha. Maarreh, ik denk dat je doelt op het idee van de clip. Die hebben Roel Oude Nijhuis (een van de VJ's van Boemklatsch) en Bas .... (de grafisch ontwerper van Dum Dum) bedacht. We vinden het visuele gedeelte erg belangrijk in onze act en parties, het geeft een extra dimensie. Onze VJ's flansen al vaak beelden in elkaar of maken zelf filmpjes voor tijdens de parties, dus het was een kleine stap naar de clip.

Jullie staan een beetje bovenop dat fidget ding hier. Hoe groot gaat dat worden?

Ik heb geen idee. Ik ben persoonlijk niet helemaal fan van de term fidget. Ik denk dat wij onze sets baseren op alles wat een bepaalde energie teweeg brengt. Of dat nou fidget, electro, hiphop, bmore, ghettotech, bassline, dubstep of je moeder is. Op het moment dat er een label geplakt wordt op wat je doet, krijg je in een keer te maken met allerlei puristen en dat is volgens mij nooit echt goed voor een scene. We blijven liever steeds onze grenzen opzoeken en nieuwe muziek integreren in onze stijl.

En Vinnie, Donnie & Sjakie.. hoe kut vindt je hun eigenlijk?

Haha, Laten we duidelijk zijn: Vinnie, Donnie en Sjakie zijn gasten van goud. Het is natuurlijk belachelijk hoeveel aandacht onze 'Day 'n Nite' acapella krijgt, maar er is zeker niets mis met een beetje humor en zelfspot. Het kleurt de scene. Hun aankomende EP (en hou je vast, die wordt net zo melig) komt ook uit op BMKLTSCH RCRDS. Dat is niet voor niets, want naast hun grappen en grollen hebben ze echt wel verstand van hun muziek en wat ze doen.

De set die Boemklatsch 2 weken terug tijdens een feestje op de Stubnitz in damsco draaide hebben ze opgenomen. Volgens die papi's hun beste gig so far:

Boemklatsch Live at Stubnitz (zshare)

4 opmerkingen:

  1. Ik kwam de beste man laatst nog toevallig tegen op straat in Berlijn!

    Release the beast set is zeker lekker. Goed bezig deze mensen.

    /fanboi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stubnitz, ken ik, leuk feestje was dat. hehe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mike magooooo kom shuffleen dan!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.