Selling Out
Ten eerste ik ben voor collabo's, samenwerkingen en artiesten en kunstenaars die geld verdienen door hun naam aan big ass companies te plakken. Het lijkt me dan wel belangrijk dat je naast enkele kleine concessies zoveel mogelijk je eigen ding blijft doen. Heel vaak kan het merkje gewoon op jouw coolness, swagger en succes meeliften en weten peoples wel what the deal is.
Schreeuwen hoe tof je iets vindt hoeft niet: kijk naar The Cool Kids of Santogold die inmiddels haar hele album bij verschillende merken heeft geplugged (tof artikel). Support als merkje wie je doelgroep tof vindt en ze vinden jouw tof, zo simpel kan het zijn.
Ontwerper Bas Kosters en Heineken snappen niet zo heel veel van dat hele 1 + 1 = 3 ding. Een op Heineken geïnspireerde lijn kan ok zijn, maar een faux bandje, een ode aan bier en 'Beer will help you reach your goal' lijken me niet de bedoeling. Niemand tegen Bas gezegd dat dit kut is, afbreuk doet aan je credibility als ontwerper en nobody hier op zit te wachten? En whatabout Heineken? Waren die niet ooit met die Appelsap papi's ook bezig met De Hop? Toen snapte ze het wel. What the fuck went wrong here?
Via Rassion Mag.
Ouch. Grrrrreat kontje though.
BeantwoordenVerwijderenIk stond dit weekend nog met Bas in Space Odessey, dat speelgoedwinkeltje om de hoek bij de raadhuisstraat.
ik denk niet zozeer dat het heineken was die het toendertijd wel snapten, maar meer hendsum & young
BeantwoordenVerwijderenIk ben het met alles wat dhr. Monobrow zei erg eens. Behalve dan dat van die speelgoedwinkel.
BeantwoordenVerwijderenMooi kontje. Domme zet.
woord.
BeantwoordenVerwijderent ging toch allemaal ook om dr billen?
BeantwoordenVerwijderenNice kontje indeed. Dit kan haast niet serieus bedoeld zijn. Aan de andere kant heeft Heineken ten tijde van hun 'Extra Cold'- campagne ook een hele tacky single uitgebracht.
BeantwoordenVerwijderenJe zou denken dat deze lui, die met name in het buitenland een waanzinnige reputatie hebben opgebouwd qua campagnes ('refreshes parts other beers can't reach', als eerste een hele dope campagne met een rapper, in dit geval Jay-Z, ads getekend door Parra net voor hij echt een hype werd), maar hier in NL is het huilen met de pet op. Of misschien valt er gewoon niet veel te halen in NL. Ik bedoel, Kosters doet dit ook alleen maar om op RTL Boulevard te komen (wat, laten we eerlijk zijn, toch nog steeds het hoogst haalbare is tijdens Fashion Week...).
Oja, even die flashback naar een post op mijn oude blog...
Woooooooow deze shit is inderdaad LAME. Terwijl ik juist zo'n fan ben van alles wat met bier te maken heeft. Toch kijk ik hier niet echt van op uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat die gasten van Heineken rare (lees: onbetrouwbare ) snuiters zijn. Zo nu eerst een bavaria
BeantwoordenVerwijderenWoooooooow deze shit is inderdaad LAME. Terwijl ik juist zo'n fan ben van alles wat met bier te maken heeft. Toch kijk ik hier niet echt van op uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat die gasten van Heineken rare (lees: onbetrouwbare ) snuiters zijn. Zo nu eerst een bavaria
BeantwoordenVerwijderenDe schuld ligt denk ik niet direct bij heineken, maar bij de diverse bureaus die ze inhuren voor hun campagnes (oa hendsum & young). Met refreshing sounds hadden ze op zich een dope concept, helaas werden er naar mijn idee vaak te moeilijke combo's gemaakt die niet konden boeien en ook niet echt toegankelijk waren. Ook leek het op de refreshing sounds feestjes vaak meer kijk mij eens hip zijn (door moeilijk of raar te doen proberen hip te zijn, ik vind het filmpje hierboven daarvan een goed voorbeeld). Sommige refreshing sound edities waren echt dope, maar met een aantal sloegen ze naar mijn gevoel de plank volledig mis.
BeantwoordenVerwijderenheineken heeft echter wel een hele marketing afdeling die deze bureaus inhuren en de concepten sturen en goedkeuren
BeantwoordenVerwijderenoverigens ben ik bij alle refreshing sounds en dehops geweest en ik heb niemand 'moeilijk of raar proberen hip te zijn'?
ook de niet boeiende combos heb ik niet gemerkt want ik vond ze allemaal zeker interessant genoeg. en ze spraken ook allemaal weer een andere groep mensen aan. wat ook het doel was.
maar goed
ze hebben duidelijk geen plank misgeslagen met een refreshing sounds, state OF dehop. wellicht hebben ze niet het doel bereikt dat ze voor ogen hadden maar dat was misschien niet eens realistisch voor een biermerk.
met DIT slaan ze echter de plank VOLLEDIG mis
Ik heb echt heel erg zin in Red Stripe. Is dat ergens te koop in NL?
BeantwoordenVerwijderenUit ervaring weet ik dat Heineken altijd heel strak de touwtjes in handen houdt als het om campagnes gaat. Ze huren bureau's in om de campagne uit te voeren, maar reken maar dat Heineken een hele dikke vinger in de pap heeft.
BeantwoordenVerwijderenHet is geen bedrijf dat ff twee ton geeft, en dan wel vertrouwt dat het goed komt (of niet).
Wat ik hier van vind? Het is net zo gay als dat hele The City gebouw.
Een flauw liedje over bier, gezongen door fashionistas die geen noot kunnen lezen is een prima concept.
BeantwoordenVerwijderenDe afgelopen twee jaar zijn onze iPods massaal volgelopen met Myspace hipsterbandjes die precies dat soort muziek maken.
Het past bovendien goed bij het oppervlakkige en vluchtige tongue in cheek-gehalte van de mode scene.
Maar juist in die wereld kennen ze hun klassiekers toch?
Daar is het strooien met de juiste namen toch het allerbelangrijkst?
Wat ze dus fout doen in vergelijking met die Myspace-eendagsvliegen is de muziek zelf.
Waarom zo weinig kritisch met de producerkeuze?
Met alle respect voor die jongens, maar dit kon toch veel beter?
Als het een lollig en zeer dansbaar trackje was geworden had iedereen de podiumact van Bas en consorten geslikt (vul hier flauwe grap over homoseksualiteit in).
*stuk om z'n eigen ingevulde flauwe grap over homoseksualiteit*
BeantwoordenVerwijderenAls ik dit zie heb ik niet eens meer trek in Heineken. Bier is voor mannen die voetbal kijken, de neus snuiten in hun blote handen, vrouwen onjuist bejegenen en de gehele Faces Of Death reeks op de DVD plank hebben staan. Bier en mode gaan net zo goed samen als Tony Soprano en een speedo.
BeantwoordenVerwijderenconjooooo maaaaaaaaan
Wie heeft er dankzij dit stukje bier op btw? Ik kon het namelijk niet laten om een duvel voor mezelf in te schenken.
BeantwoordenVerwijderenJezus wat triest dit. Maar hey ik ga er niet wakker van liggen; Bas Kosters en Entourage zijn zo kankerlame. En dan heb ik over de shit die ontwerpt nog niets gezegd. Ik word nog liever doodgevonden in een origineel Sheila de Vries-je.
BeantwoordenVerwijderenWel leuk natuurlijk om weer een paar apathische koppen uit de amsterdamse 'scene' te spotten in dit filmpje.
Nu ik zo lees dat iedereen zo tegen is, ga ik eens lekker een Heineken drinken.
BeantwoordenVerwijderenEn van wie is dat paar mooie billen precies? Ik ben sinds kort in de gelegenheid om daar ongestraft naar te mogen kijken namelijk..
Het meisje met billen mag me mailen op swurdin@live.nl
BeantwoordenVerwijderenMailen? Op m'n gezicht zitten.
BeantwoordenVerwijderenGezicht?
BeantwoordenVerwijderenDit is Bas Kosters die zn ding doet gekkies... Ooit wel eens een feesie of een showtje van deze boy meegemaakt? Kapotgaan, stunten, stijgeren, toppen alles. Shits nice!
BeantwoordenVerwijderenWord @ Carmen
BeantwoordenVerwijderenWord @ ohword.
BeantwoordenVerwijderenIk weet niet wie jij bedoelt Carmen? Maar dat valt reuze mee. Of je bent een fijne hater. Ook possible.
Zoë