14.6.09

Is een agency hebben het nieuwe een kledinglijn hebben?



Dus.. Pharrell begint een advertising agency. Innitiatieven hebben is goed maar zijn praatjes zijn nogal niks. Een gat vullen? Dude je komt net kijken. De 80's? Ik ben niet overtuigd.

Naar mijn mening is Pharrell in de afgelopen jaren van een voorloper verandert in iemand die niet echt heel relevant meer is. Vroeger deed hij het goed met zijn Dunks, gaaspetjes, vintage bandshirtjes en afgeknipte spijkerbroek. Maar toen 'je aankleden' een moneyding werd ging het mis. Ik bedoel.. die Icecream shit is soft uitgedrukt niet echt heel vernieuwend.

Ook op muzikaal vlak slacked Skateboard P al weer een tijdje. Wat was het laatste relevante nummer dat er uit zijn vingers kwam? Een nieuwe Lapdance, Provider, Slave 4 U, Superthug zie ik niet zo snel gebeuren.

Waarom kan hij dan wel vernieuwende reclames maken of uitdenken? Creative directen? Ik zie het niet gebeuren. Tuurlijk kan Pharrell het merk Pharrell eraan koppelen en daar op cashen, maar een in de essentie mooie en werkende reclame maken is niet zo makkelijk als P het hier zo voor zich ziet... Wat denk jij? Is 'een reclamebureau willen hebben' het nieuwe 'een kledinglijn willen hebben'?

11 opmerkingen:

  1. ik moet zeggen dati laatst nog best een dope track hen gemaakt met santi, beetje ska achtig ofzo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus jij vindt de jaren negentig boring in Advertising land Pharrell? Je bedoelt de periode waarin gasten als Spike Jonze, Michel Gondry en Chris Cunningham lekker bezig waren? Dude.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tja monobrow. ik denk dat WIJ als Europeanen vooral daar veel van hebben meegepikt. vooralsnog lopen wij wat betreft de reclame die wij ook daadwerkelijk zien een hoop vooruit vergeleken met amerika.

    daarnaast om in te gaan op het stukje hierboven... vergeet niet te vermelden dat pharrell dit samen opzet met de mannen achter cornerstone promotions. dat zijn dezelfde mensen die de touwtjes trekken achter oa. fader en tegenwoordig okayplayer. kan niet echt bepaald zeggen dat zij het zakelijk zo slecht doen. persoonlijke smaak daarbuiten gelaten.

    ook qua muziek doet ie het helemaal niet zo slecht als iedereen je wil doen geloven. als we met relevant puur hits/verkoop bedoelen dan denk ik dat we al gauw uitkomen op UMC en announcement van common. dat is net een jaartje terug ofzo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Denk ook zeker dat Pharrell weet wat hij doet en dat deze onderneming een succes wordt.

    Maarrrr, het is nogal treurig om je als nieuw initiatief af te zetten tegen de gevestigde orde. Vooral als je dit doet door een compleet tijdperk over één kam te scheren. Da's niet zo scherp.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als hij voor elke add Lanisha Cole en/of Lauren London gebruikt krijgt hij mijn zege.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die gast praat lucht, ben erg benieuwd naar z'n tarieven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wel grappig om te zien hoe anti pharrell iedereen een paar jaar later is

    tot nu toe heeft ie totaal niet een slechte geschiedenis wat betreft marketing

    maar goed
    wellicht is ie niet meer hip ofzo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. niet zo leuk nee.
    hijs nog wel leuk thou

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ondanks het feit dat deze onderneming inderdaad waarschijnlijk wel een succes kan worden, denk ik persoonlijk dat zijn invloed ongeveer gelijk zal zijn aan die van Shay in N.E.R.D.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Jer-C...

    Shay drumt een partijtje weg in NERD dus niet onderschatten! maar goed ben benieuwd. uiteindelijk is zijn creativiteit enorm

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.