29.10.08

Hiphop is tof

definition_icetcoco.jpg

Hiphop is tof. Ok dat is geen nieuw inzicht voor je maar dan bedoel ik niet alleen de muziek, maar ook het hele design van de 'industrie', dat stijltje, die swagger. Covers, juwelen, sneaks, video's en zelfs videochicks. Ik bedoel: mayn ik mis The Box, ik mis die R. Kelly clip met tieten in het water, ik mis Hype Williams en ik mis afgehuurde mansions vol afgehuurde meisjes met trillende bil. Meisjes waar legio hiphopper niet eens mee durft te praten zodra te camera uit staat. The good old days.

Gelukkig hebben we nu ook allemaal toffe dingen. House is niet meer kut, hiphop is niet meer voor wiggers uit Weesp en we lijken wel goddamn hippies, alles past zo mooi bij elkaar en er is één en al liefde. Ok ik dwaal af.

Op Complex kwam ik een tof boek tegen dat hiphop-design door de jaren heen doorneemt. Alles komt aan bod, ook mijn geliefde video's, sletjes en over the top status-symbolen. Cey Adams die verantwoordelijk is voor de logo's van LL en The Beasties en veel heeft gewerkt voor Public Enemy zit erachter. Dan weet je dat het goed is. Tof!

Meer op Complex: Cey Adams Explains The ‘DEFinition’ Of Hip-Hop Art

2 opmerkingen:

  1. Damn ik mis de fish-eye lenzen en een shot van een groep rappers die hangen bij een SUV. Ik mis die hectische busta rhymes en missy elliot videos. Ik mis creativiteit.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.