22.12.08

Q&A - Oslo Hilton



Oslo Hilton gaat lightspeed in Amsterdam als CODE covermodel, feestjespusher, STRFCKR en dj.

- Ok, I'm confused. Wie is Pusha Mau en wie is Oslo Hilton?

Dat ben ik allebei, ik draaide vroeger als Pusha Mau, vooral hip hop en wat reggae en dancehall, daar kwam op een geven moment de alias Oslo Hilton bij toen ik dj sets voor STRFCKR ging doen. Daar kon ik m'n electro en house dingen in kwijt. Oslo Hilton werd populair en Pusha Mau kon met pensioen.

- Wat is het tofste wat je ooit hebt meegemaakt terwijl je een zaal rockte?

Dat was in Milaan, in een hele kleine smerige club. Het was er stamp vol, het zweet droop van het plafond. Toen ik er op een gegeven moment een STRFCKR track draaide werd iedereen helemaal gek. Iedereen kende die shit daar gewoon.

- Welke track die je in 2008 hebt opgezet, ga je in 2009 echt niet meer rocken?

Big Money Comin van de Crookerts.

- Heej een tijdje terug heb ik op State die reactie op dat Baltimore verhaal van je zusje geschreven. Wat vond je daar eigenlijk van?

Hahaha, daarmee ben je best op heel veel tenen gaan staan. Was in principe een prima verhaal, alleen de aanval op Wix was natuurlijk iets wat niet kon, dat ging te ver. Maar we maken allemaal wel is een fout.

- Heb je al grote plannen staan voor 2009?

Ben nu druk in de weer met dj Jaziah voor THUNDERCLAP in de Westerunie / Westerliefde. 14 februari is de eerste met Don Rimini, Jack Beats en nog een rits aan usual suspects uit Amsterdam. Dat word dan fidget house en verwante stijlen in de Unie en in de Liefde wordt het meer Space disco, Detroit en wat techno.

Ohja en vanaf januari doe ik iedere maandag The Horror in de Meander in Amsterdam, met oa. Rubix, Homework dj's, Joey W. Elgersma soundsystem. Cheeers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.