23.7.08

Dilwale dulhania le jayenge



Een tijdje terug kon je op zondagmiddag NED 3 allemaal cultureel verantwoorde films checken. Films uit Nigeria, Arabische flicks en Bollywood cinéma. Verantwoord als ik ben heb ik best wat van die films meegepikt. Dilwale dulhania le jayenge (vrij vertaald Lovers Will Walk Off with the Bride) sprong eruit, wauw.

Ik geloof dat dit ook gelijk één van de bekendste Indiase films is maar whatever. Cliché verhaaltje over een dude en een chick die verliefd worden, mag niet van papa want het meisje is uitgehuwelijkt, jongetje komt voor het meisje. Bollywood bigstars Shahrukh Khan en Kajol spelen erin dus je weet dat het áán is.

3.5 uur puur kijkgenot.

Die soundtrack is classic. Mijn favoriete 2 tracks/scenes:





Haha. Als je nu nog niet afgehaakt bent heb ik nog die tracks voor je: Dilwale dulhania le jayenge OST (rapidshare)

Ik kon helaas geen goede torrent vinden (wie?), maar vraag je lokale Bollywood-o-theek en huur het daar voor een paar euro.

5 opmerkingen:

  1. fout maar goud,
    of andersom
    [:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vet. Maar mag ik dan deze ook nog een keertje noemen: http://www.youtube.com/watch?v=ZA1NoOOoaNw ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Elke Sharukh Khan-Kajol combi is geweldig, maar Dilwale spant de kroon van heel Bollywood.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aaaaah! Heej maar heb je nog wat TIPS dan. Ik heb geloof ik nog 2 andere kahn-kajol combo's gezien, die zijn ook vet terwijl ik andere dingen al snel wat minder vindt. Vooral modernere dingen. Ik onthou die titels nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kahn-Kajol is echt de populairste combi van Bollywood (van de jaren '90 sowieso), terwijl er maar vijf zijn ! Op chronologische volgorde...

    - Baazigar (leuk leuk leuk!)
    - Karan Arjun (vertegenwoordigd de nineties Bollywood precies: mix van actie en romance)
    - Dilwale Dulhania Le Jayenge
    - Kuch Kuch Hota Hai (kaskraker pur sang)
    - Kabhi Khushi Kabhi Gham (met veel Kuch Kuch Hota Hai elementen).

    Als je Dilwale leuk vind is Saathiya misschien ook leuk (hetzelfde idee als Dilwale (boy-meets-girl, mag niet etc. maar wel realistischer). Verder is Darr leuk, en kaskrakers Yes Boss, Devdas, Dil to Pagal Hai, Main Hoon Na, Kal Ho Na Ho...

    Zelf vind ik Na Tum Jaano Na Hum, Pyaar To Hona Hi Tha en Yaadein leuk.
    Dit zijn trouwens allemaal leuke (niet super moderne) films, zonder overname van het westen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.