21.5.09

GNARLY!



Het woord Gnarly kwam ik december 2008 voor het eerst tegen in bovenstaande filmpje (skip even naar 4:32 minuten) van Hotcrew 57. Vorige week dropte homie Lola een random gnarly en Gio Twitterde een gnarly. Wat de fuck is gnarly? Urban Dictionary:

'Gnarly is when you've gone beyond radical, beyond extreme, it's balls out danger, & or perfection, & or skill or all of that combined.'

'Adjective; used to describe anything really far out and amazing, not necessarily lovely; an extraordinary stunt, or event.'


Aaight. Een fles op je homie zijn hoofd kapotslaan? Gnarly. Een biertje drinken? Not so gnarly. Seks met een lilliputter? Gnarly. Seks met je saaie, blonde huisgenoot? Not so gnarly. Anyways.. kunnen we dat hier zeggen? Wat denk jij? Hypewoordje van zomer 2009?

18 opmerkingen:

  1. Ik dacht dat mensen dit al zo'n 20 jaar zeiden. Ik vind het woord niet zo gnarly. Cowabunga is het hypewoord van 2009

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gnarly zat al in de Viva La Bam episodes uit 2003. Het is dus best wel 2002.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar retro is weer hip toch? Gnarly.

    (fuck nu he bik het ook gezegd)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gnarly of gnarl gnarl komt eicht uti begin jaren '90. Het mode woord is AWESOME!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha shit ik wist niet dat het zo oldskool was? Ik zie het nu opeens opduiken wat best raar is.

    Ik weet nog niet of ik het moet imbedden..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hard lijkt me het modewoord van het moment maar lijkt aan vernieuwing toe. 2009 wordt het jaar dat alles 'doet'.

    Ik pis op chicks die constant oh my god uitkramen, maar dat terzijde.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sites als Lovebryan.com zitten vol 'gnarl' en 'rad.' comments. Ik hou het gewoon bij 'sweet'. Ik voorspel dat 'wavy' ook zijn intrede gaat doen bij stratimannetjes. Al klinkt wavy dan niet echt achteloos hip en bewust hip is niet echt 'hargd'.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Jelle + in de cky films

    wavy is imo het nieuwe woord

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha Rory, gnarly is iets uit de West coast surfcultuur en werd later overgenomen door skaters. We're talking the seventies here buddy.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha je kan niet altijd 100 percent on point zijn. Betekend dan wel weer dat het een absolute revival aan het maken is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik stem gewoon voor cowabunga hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Was ook geen kritiek. Maar Bart Simpson die Cowabunga zegt, dat is natuurlijk ook next level.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hmm kan me iets herinneren uit een oude 411 video (jeweet) waarin dat woord al voorkwam.. En zullen we dan ook massaal ophouden met dat 'nice'gedoe? want dat is ook nogal een bingo woord aan het worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mijn woord voor brutal is BRUTAL

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.