25.5.09

Hardest decision EVER

Picture4-5.png picture by Swurdin

Ok, ik loop nu met een semi-kapotte Samsung whatever smartphone rond. Een kutding want Windows op je mobiel betekend dat de mogelijkheid bestaat dat basisfuncties als sms'en en bellen vastlopen. Tijd voor iets nieuws dus. Maar what?

Blackberry Bold (sneller) of Curve (kleiner)? iPhone of wachten op de nieuwere iPhone? De Google Phone ondanks zijn flaws en de opvolger die er aan zit te komen? Wachten op de Palm Pre?

De functies die ik nodig heb zijn: Twitter, mail, een ok manier van browsen en het liefst geen wacke touchscreen.. Wat denk jij?

32 opmerkingen:

  1. Ik zeg het niet omdat ik er al sinds de release eentje rock;

    als je geen WACKE touchscreen wil en wil mailen, meer dan ok browsen en perfect twitteren;

    wacht een maandje op die iPhone joh..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. iPhone is erg handig met Twitter, mail en internet. Maar heeft helaas (in mijn geval) nogal wat nadelen (werkt niet altijd even goed).

    Blackberry is (imo) minder makkelijk te gebruiken en minder overzichtelijk, maar heb em nog niet echt getest (mama heeft em wel)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zit met het zelfde probleem! Ik denk dat ik wacht tot ik iets meer hoor van de nieuwe iPhone.. Maar voordat die in Nederland is..
    Zit noch te twijfelen.. HTC Magic schijnt ook erg dope te zijn..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. blackberry heb je na een dag onder de knie hoor en daarna heel fijn in gebruik. zeker fijn als je graag text.

    googlephone vind ik echt heel erg mooi, alleen daarom zou ik m al kopen, waarschijnlijk.

    iphones vind ik persoonlijk heel lelijk en ik hou niet van smsen met touchscreen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. in mijn geval wel ja @ djees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. als je een maandje wacht een nieuwe iphone
    blackberries zijn doelloos als je meer wilt doen dan alleen emailen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Blackberry = zaken doen
    Iphone = spelletjes spelen

    Blackb dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sent from my Nokia 3210.

    Dat bedoel ik dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. blackberry als je af en toe een pagina bezoekt. enige sterke punt van de iphone ten opzichte van bb is de browsers... spelletjes/apps ben je toch snel uitgekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De blackberry browser is echt wack maar een koning in mailen met name door de zoekfunctie etc. Maar als je nog even geduld hebt op de next gen iPhone heb je the best phone ever mean. Ik zie zelf een iPhone als kleine laptop met belfunctie. browsen is heerlijk, mailen nu nog swaar klote doordat je niet kan zoeken, de touchscreen went na 3 weken en wil je niet meer zonder. Gooi er een hack overheen en je hebt alle dope apps helemaal gratis.

    dus mijn advies als vormgever/ondernemer/partyanimal/reiziger zeg iPhone.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. E71
    Iphone werkt niet met mijn vingers. Heb dat ding een paar dagen mogen uitproberen van iemand die hetzelfde probleem had. Ik kan geen fatsoenlijke sms met dat ding maken.
    HTC werkt op windows en loopt naar mijn ervaring vrij regelmatig vast en diegenen die ik ken die blackberry gebruikers waren zijn overgestapt op de E71. Makkelijker in gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. awesome
    death cab for cutie whoo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. IPHONE. twitter, multiple mailaccounts, surfen, youtube kijken, foto's nemen, bellen en smsen. Met een kuthandig touchscreen waardor je onbewust je laptop gaat touchen omdat het zoooooo handig is

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha al die Nokia, Samsung, Ericson troep hoef ik sowieso niet. Niks waar Windows op loopt. Ik denk dat het toch die nieuwe iPhone gaat worden, ik heb alleen zo een teringhekel aan touchscreens.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. HTC Magic - dat Android wordt echt een hard os

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat gaat er zo nieuw zijn dan aan de nieuwe iPhone?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. volgens geruchten een software update (hopelijk met flash ondersteuning) iets meer megapixels in de camera, een 32 GB versie een 600mhz processor ipv de huidige 400mhz processor, ook zal er 256mb ram in zitten ipv de huidige 128mb, en je kan er mee filmen...maar dan kan je al met de huidige iphone als je de film app download zodra je je iphone gejailbreaked hebt. Allemaal niet superschokkend maar wel dope...als je slim bent neem je gewoon de huidige met een fatsoenlijke verzekering en als je dan een keer een jackass trick doet met je iphone en hij ketst uit je handen heb je voila zo een nieuwe.

    Mensen die haten op een iphone zijn zo 2007, of hebben gewoon kolenschoppen van handen, maar volgens mij heb je dan ook niks aan de mini toetsjes van de andere toestellen out there.

    vette twitter app voor de iphone: twittelator

    enige minpunt aan de iphone vind ik de accuduur en dat moet echt verbeterd worden in de nieuwe versie !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Googlephone schopt iphone + blackberry want t is beide in 1 voor goedkopah nog ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik kan je zeggen...
    Een huisgenoot van me heeft net 3 weken een Blackberry Bold, en hij valt al half uit elkaar. Echt crappy kwaliteit plastic, als je er een klein beetje druk op uitoefend deukt het materiaal al, krijg je zo'n *plop*-effectje.

    Ik zou sowieso voor iPhone gaan, wel 2e crack-mobiel als sidekick voor gelegenheden. Maar met die applications kan je toch zoveel he...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. twittelator zuigt ivm twitterfon

    mensen die zeggen dat je snel uitgekeken bent op apps weten niet waar ze over praten

    things app voor gtd, gebruik 'm dagelijks

    evernote app.. heb ik op de blackberry nog niet gezien

    google maps op de iphone owned die op de blackberry.. vooral de routebeschrijvingen

    skype app heeft geen uitleg nodig lijkt mij

    facebook's app zorgt ervoor dat ik nog weinig inlog via mn laptop

    de trein app > 9292ov

    air sharing zodat je je iphone als wifi externe schijf kan gebruiken

    touchpad zodat je 'm als muis kan gebruiken op je mac

    nu.nl app

    allemaal dingen die ik dagelijks wel gebruik en die mn leven een stuk makkelijker maken

    en iphone games raak ik ook niet snel op uitgekeken. vooral niet nu dat game developers de iphone als een serieus platform beginnen te zien en capcom, EA, sega etc. allemaal volwaardige games aan het maken zijn. sims3 volgende week!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @hannes, dat wat je opnoemt kan mijn Blod ook gewoon.. dus als touchscreen je enige verweer is tegen de blackberry.. dan is dat ieder voor zich wat die fijn vind aan te raken.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. BlackBerry Curve. Qwerty toetsenbord regeert. In al z'n helderheid qua interactie de snelste. Het reageert allemaal zoals je intuïtief zou verwachten. Boris bovenaan zei het goed. Goed zo Boris. BlackBerry Baas.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. overigens is een blackberry (bold in mijn geval) syncen met een Mac ook een hel

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Eh....hoezo KEUZE??! ;-)
    Blackberry Bold, hands down.
    Als je graag Airmaxjes met bijpassende veters van Mr.Lacy rockt...tja, dan zou ik zeggen; ga voor de iphone.
    Wil je anders gewoon een ding dat alles heeft wat je van een PDA verwacht zonder alle hippe poespas, software, spelletjes en blabla wat je toch niet gebruikt...1 woord; Blackberry.

    Lekker qwerty ook. Touchscreen is soooo 2008.
    Ga voor de Bold, de Curve ziet en voelt als een speelgoed phone.
    Bold ziet er stylisher uit met metal en PU-leren backside.
    Bold heeft ook een mini USB charger....dus die van een willekeurige digi/fotocam etc kun je ook gebruiken/lenen/jatten/kopen. (Curve niet)

    P'zzzz
    (en tot vrijdag!)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je hebt al aangegeven dat je geen Nokia troep wilt maar toch ter info: ;p

    Die E71 phone draait op Symbian (beter dan Windows imho) en heeft een mooi metalen jasje. Ik heb'm sinds een paar dagen (na een HTC s740 wat echt heet afval was qua gebruiksgemak). Er zijn best veel coole apps voor verkrijgbaar. Surfen gaat op de Iphone vast wel wat beter maar al met al is het 1 van de beste ook qua batterij levensduur enzo..

    Wat je trouwens wel moet doen is direct een nieuw Thema downloaden want de standaard icoontjes/ interface zijn te lelijk voor woorden

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Haha nu weet ik het dus nog niet. Ik denk een BB thoo.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik heb nog wel een Samsung SGH-A300 voor je liggen

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.